آدمک ها

و من خسته تراز همیشه از جستجوی خویش آمده ام

آدمک ها

و من خسته تراز همیشه از جستجوی خویش آمده ام

آه ...مورچه ها

 

آه ... مورچه‌ها

مورچه‌های غمگینِ من!

چقدر عکس، آشغال، کلمه، حرف

چقدر چَرت و پَرتِ دُرُست

دشنام‌های دلنشین

دو روییِ بی ریا

روزنامه‌های صبح

روزنامه‌های عصر

چه عناوینِ آبرومندی

چه خبرهای خالصی

چه آرامشی دارد این قیلوله

قیلوله‌ی خُمار

در سایه‌سارِ چتری از عقرب،

عقربِ کور.

همه چیز عالی، دُرُست، بی‌نظیر و مزخرف است،

این وسط فالگیرهایِ ناکسِ خوشْ‌خیال هم فقط امید می‌فروشند

بخت، باران، سفر، سکه

و صحبت‌های کهن سالِ البته ...!

البته به زودی اتفاقی رُخ خواهد داد

مورچه‌ها غمگین‌اند

فواره‌ی حوضِ بزرگِ بالای شهر،

فرشته‌ها، عمله‌ها، روسپی‌ها،

و ظهرِ دوشنبه، هفتم خرداد ...!

لطفا سایه سارِ همین چند سطرِ ساده را سانسور نکنید.

یکی از نویسندگانِ مایل به عهدِ اتابکان خواب دیده است

خداوند او را از قزوین به ری خواهد رساند

و در کتاب مقدس آمده بود

نان ارزان است هنوز

کلمه ارزان است هنوز

کتاب ارزان است هنوز

و زندگی

و دشنام، دو رویی، و اجازه بدهید

عرض خواهم کرد

همه‌ی آن حقیقتِ لوس بی‌مزه همین است

ایرانیان هرگز در زندگی دروغ نمی‌گویند.

پس پای صندوق‌های رای زانو خواهیم زد

به نام پدر، پسر و روح‌القدس ...!

آمین!

مورچه‌های غمگینِ من!

آمین!

(پس فالگیرِ بزرگ

از مسندِ آفتاب به زیر آمد

و خطاب به خرمگسِ خسته گفت:

دریغا که در این درازنایِ بی‌دلیل

آدمی تولدِ خویش را

تنها در وحشتِ گریه آغاز می‌کند!)

و روزنامه‌ها نوشتند

در زندگی هرگز حق با هیچ کسی نبوده است

و اگر آدمی می‌توانست

تنها به قدرِ شبتابی،

شریکِ روشنایی شود

دیگر نیازی به عناوین آبرومند

و اخبارِ خالصِ روزگارِ خویش نداشت.

خوش باشید مورچگانِ غمگینِ من!

جهان را تنها برای فحاشانِ بی‌شرف آفریده‌اند. 

(سید علی صالحی)

نظرات 5 + ارسال نظر
چت روم فارسی چهارشنبه 5 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 08:41 ب.ظ http://www.mihanchat.com

:: بزرگترین چت روم فارسی ::

سلام دوست عزیزم [گل]

از شما دعوت می کنم از بزرگترین چت روم فارسی زبانان دیدن کنید [گل]

ادرس : Www.MihanChat.Com

منتظر شما هستیم ...

راستی از شما ممنون میشم ما رو هم به پیوندها تون اضافه کنید [خجالت]

عنوان لینک : بزرگترین چت روم فارسی لینک : www.mihanchat.com

منتظرتیم ... [خجالت][گل]

ازیتا یکشنبه 9 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 11:48 ق.ظ http://dozakhesard.blogfa.com

خوندم کلمه هاش و بعضی عبارتا که خاص صالحی جالب بود ولی موضوع تکراری بود خیلی

کسی که هیچ وقت قاصدک نشد یکشنبه 23 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 09:27 ب.ظ

سلام سارا جان
خوبی
خوشحالم که بازم خدا عمری داد و سعادت ژیدا کردم دباره مطالب زیبات رو بخونم
بازم مثل همیشه عالی بود
موفق باشی

نیمه مست (بهروز) پنج‌شنبه 27 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 05:36 ق.ظ http://www.dalvandi.ir/blog

سلام سارا جان،
احتمالا منو یادت نمیاد، اما من تو رو یادمه. قبلا توی وبلاگ مریخی بودم و به هم دیگه سر میزدیم.
خیلی خوشحال شدم دوباره نوشته‌هاتو خوندم. واقعا لذت بردم. اگه وقت کردی باز به من سر بزن، البته بیشتر از یک سال و نیمه که وبلاگمو عوض کردم.
بیا از خودتم یه نشونه بذار که مطمئن باشم اومدی

خان یکشنبه 5 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 12:03 ب.ظ

به نام سکوت که بلندترین فریاد من است . . .
سلام سارا جون شناختی منم ناشناس بعدآ خودمو معرفی میکنم فعلا BAYYYYYYYYYYYYYYY

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد