آدمک ها

و من خسته تراز همیشه از جستجوی خویش آمده ام

آدمک ها

و من خسته تراز همیشه از جستجوی خویش آمده ام

خود کشی یعنی شهامت...

 

می توانم بنویسم سلام.مرا ببخش!نشانۀ جزیرۀ سرگردان شما را در آبهای شور این اواخر از دست داده ام!

ستاره ها لحظه ها رو با تنهایی رنگ می زنن
به بخت هر ستاره ای ، آدمکا چنگ می زنن!


راستی چارشنبه سوری خوش گذشت؟به من که زیادخوش نگذشت.شب رفتیم تو کوچه و آتیش روشن کردیم اونوقت همه پسر بچه های کوچه هم جمع شدن و من بودم و خواهرم،مامانمو چند تا از همسایه هامون هم ایستاده بودن نگامون می کردن ،جاتون خالی خواهرم رفت چند تا سیب زمینی اورد و انداختیم تو آتیش که بعد آتیش بازی سیب زمینی کبابی می چسبه و همین که اومدیم گرم شیم ماشین 110 اومد تو کوچه و جلو پا من ایستاد،منم تا سرمو برگردوندم هیچ اثری از کسی نبود و تو یه چشم به هم زدن همه در رفته بودن(نامردا) و من تک و تنها با یه آتیش بزرگ میخ ایستاده بودم...البته هنوز نرسیده بودن که مامانم صدام میکرد سارا فرار کن! ولی خیلی دیر شده بود،من هم گفتم خوب کاری نکردیم که! چند تاشون پیاده شدن و گفتن که آتیشو خاموش کنید،خواهرم هم از اونور گفت کاری نمیکنیم داریم سیب زمینی کباب میکنیم.ولی اونا گفتن که آتیش باید خاموش بشه. منم گفتم باشه! که یکی از همون مامورا برگشت گفت که...دیگه دخترا از پسرا بدتر شدن! منم حسابی کفری شدم و دلم نمی خواست باهاشون بحث کنم و آب اوردیم و آتیش خاموش شد. می دونم تو بقیۀ شهرها هم جلوی خیلیها رو گرفتن و نذاشتن چار شنبه سوری امسال به در شه.ولی خیلی ها هم کار خودشونو کردن.به هر حال این رسم کم کم برداشته میشه .یعنی با این کارشون که حتی اجازه نمی دن یه آتیش کوچیک روشن باشه اونم بدون سروصدا یعنی که تا چند سال دیگه اثری از چارشنبه سوری نیست! البته اینو بگم مقصر خود ماها هستیم که از هر موقعیتی بدترین استفاده رو میکنیم !.


 

..می خوام در مورد موضوعی تو این پست یا در پست های بعدی حرف بزنم که انگارتازگیها مد شده،به خصوص در میون آقایون ...چیزی که در عرض این یک سال بارها شنیدم، از پسر 20 ساله گرفته تا مرد 50 ساله که دست به خودکشی زدن. آره بابا خودکشی. یعنی خودشونو دار زدن . همین چند روز پیش بود که یکی از دوستای برادرم تو خونه خودشو دار زده .هم درسخون بوده هم ورزشکار و هم بچه پولدار.عذاب خانواده ش برای از دست دادنش یه طرف و ندونستن علت خودکشیش یه طرف،حالا حرف و حدیث اطرافیان به کنار که نمک رو زخمه و هزار تا سوال بی جواب و چراهای دیوونه کننده.من که فکر میکنم موضوع عشقی بوده چون با نزدیکانش مشکلی نداشته.یه شب تموم به اون فکر میکردم و به اینکه آدم باید به آخر خط رسیده باشه که دست به اینکار بزنه ولی به نظر من اون آدم با جراتی بوده ترسو ماها هستیم که داریم زندگی میکنیم، خدا کنه جای اونو جای همۀ اونایی که دلبستۀ این دنیا نبودن وسط بهشت باشه و به قول بعضی ها روحشون رو زمین سرگردون نمونه.یه زمانی دخترا این کاره بودن حالا پسرا!پسرای این زمونه هم نازنازو شدن تا میگی بالا چشمت ابرو، طناب دار خودشونو می بافن. نمی دونم چه جوری می خوان تکیه گاه باشن،من که یاد گرفتم به کسی تکیه نکنم چون همه عادت کردن، جا خالی بدن!

 

آن زمان که دیگر نمی توان ازسیاهی ها سپیدی ساخت
آن هنگام که جغد پیر ترانه های خاکستری، بر دیوار اتاقم چنبر می زند
زمانی که درد ،خیمه می بندد بر چهارچوب مغزم
لحظه ای که هر ثانیه همانند پتک می کوبد بر افکارم
من در می یابم مرگ را
خود کشی را
خودکشی دیوانگی نیست
خودکشی حقارت نیست
خودکشی حماقت نیست
زمانی که مغزم پیش می رود به هر نا کجا آباد!
وقتی که غدۀ بد خیم زندگی ریشه کرده است بر روحم
زمانی که برای واژۀ خوشبختی معنایی نمی یابم
لحظه ای که چشمانم به هر سمتی می رود واژه مصیبت را بر دیواره ها می خواند
من در می یابم مرگ را
خود کشی را
خودکشی ضعف نیست
خودکشی درماندگی نیست
خودکشی جهالت نیست
شعار ندهید که زندگی زیباست
عشق و امید وآرزو را غرولند نکنید
در می یابید مرگ را
خودکشی یعنی شهامت
خودکشی یعنی جسارت
خودکشی یعنی رهایی
خودکشی ... آه ... خودکشی

نظرات 18 + ارسال نظر
مصطفی پنج‌شنبه 25 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 02:08 ق.ظ http://mostafa-sh.blogsky.com

سلام خوبی واقعا شعرها جالبن

سعید پنج‌شنبه 25 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 11:39 ب.ظ http://www.saeed1722.blogfa.com

کار ما نیست شناسایی راز گل سرخ
کار ما شاید اینست که در افسون گل سرخ شناور باشیم
من هم سوال جدید زدم خوشحال میشم نظرتون رو بدونم

مهران جمعه 26 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 02:20 ق.ظ http://www.mehranoldmusic.blogfa.com

هرگز نشد بیاد پیشم بگیر دستهای منو
بدونه من عاشقشم گوش کنه حرفهای منو

سارا جان سلام

من نمره ۲۰ را به شما اختصاص میدم تشکر که به من سر زدی
بازهم سر بزن خوشحال میشم البته به دوستان هم ادرس وب
منو اطلاع بده و بگو نظرشون هم بدن من البوم اورجینال شادمهر هم برای دانلود گذاشتم...

پرنده ی منزوی جمعه 26 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 05:13 ق.ظ http://www.saeed-y2k.blogfa.com

سلام سارا جان...........//
حالت خوبه..........................//
اول اینکه مطلباتا خوندم....//
اتفاق شب چهارشنبه هم که نوشته بودی جالب بود.........//
هر چی هم که در مورد خودکشی نوشته بودی به نظر من واقعیت......//
ووووووووو اینکه من شمارا لینکیدم....شما هم اگه خواستی من.....
پرنده ی کلبه ی تنهایی ام رو تتنها نزار
دوست دارم
باااااااااااااااای

علی شنبه 27 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 01:06 ق.ظ

سلام

۱. خوشحالم که پلیس امسال در حفظ آرامش تا حدود زیادی موفق بود. امیدوارم یه روز این جنگ خیابونی خاتمه پیدا کنه و شاهد چهارشنبه سوری اصیل ایرانی باشیم

۲. خیلی ها عین من زندگی رو تحمل می کنن

۳. رضا معروفیِ حکم می گفت صادق هدایت بهش گفته آدمی یه سرمایه بزرگ داره و اون خودکشیِ ...

یه سوال شعر خودکشی که نوشتی برای خودته ؟ (شاعری؟)

در ضمن به این نظرات جواب بدی بد نیست.

منو از پر زدن و رفتن قمری ها نترسون
منو از شبه سیاهه بی ستاره هم نترسون

پرنده ی شنبه 27 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 07:09 ق.ظ http://www.saeed-y2k.blogfa.com

سلام ابجی سارا جون
حالت خوبه ..........چه خبرا

مثل اینکه مشکلی واست پیش اومده
اگه واقعا دوستش داری و میدونی دوست داره.........
یه روز که تنهایی بهش بگو
به نظر من بهتر از انتظاره
والا من چیز دیگه به ذهنم نرسید
امیدوارم که موفق باشی
عزیزمی
باااااااااااااااای

مصطفی یکشنبه 28 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 01:56 ق.ظ http://mostafa-sh.blogsky.com

سلام خوبی
زندگی یه بازی که از عمرش خیلی راضیه

یه روز غم یه روز غمناک تر

چه میشه کرد

مرسی سر زدین


میخواستم بگم من میتونم وبلاگ شما رو جز لینک دوستانم بذارم
مرسی خدانگهدار

نمکپاش یکشنبه 28 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 02:20 ب.ظ http://NAMAKPAASH.blogfa.com

سلام.متاسفم که هیچی از خودکشی نمی دونی و اینقدر راحت ازش حرف می زنی.
سال نو مبارک.
بازم میام.تو هم بیا.می بینمت...

کلاغ سیاه یکشنبه 28 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 03:09 ب.ظ http://from-here2sky.persianblog.com

سلام خانوم خوش خیال. خیلی خنده داره که فکر می کنی ممکنه جای آشنای خودکشی کردت وسط بهشت باشه. بهشت دیگه انقد ها هم هر کی به هر کی نیست! یه روز یه آقاهه عصبانی شد و با چاقوی گاو کشی زبونشو از حلقومش برید بعد همه گفتن چه شهامتی! بعد اون آقاهه ی بدبخت همش می خواست داد بزنه و التماس کنه که غلط کردم اما دیگه زبون نداشت!!! حالا هنوزم همه دارن واسه هم تعریف می کنن که چه شجاعتی!
راستی صفت های بیشتری واسه خودکشی پیدا نکردی؟ مثل سعادت؟ رسیدن به ملکوت یا شهادت؟
بدبخت اونایی که خودکشی کردن تو ان و گه خودشون دارن غوطه می خورن اون وقت من و تو داریم پزشو می دیم!
بین شعر و نوشته ت هم خیلی تناقض هست. قربون چرت و پرت گویی هات! **************کلاغ سیاه!

محمد رضا یکشنبه 28 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 03:16 ب.ظ http://www.enshas21.persianblog.com

سلام سارا خانوم گل من آپدیت کردم دوست داشتی بیا سربزن .... سال نو هم پیشا پیش به شما دوست خوب تبریک میگم و امیدوار هستم که سالی اهورایی همراه با موفقیت داشته باشی .

ulysses یکشنبه 28 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 06:37 ب.ظ http://ulysses.blogfa.com

سلام
خودکشی - خودکشی مخصوص هیچ جنسیت خاصی نیست. راستش بگم فکر نمی کنم عشق با تمام ارزشش بتونه ارزشه خودکشی داشته باشه آخه آدمی باید برای چیزی بمیرد که برایش تب کند! و با این اوصافی که گفتی نمایان داستان چه بوده!
شایدم از سر بی معنایی زندگی!
اما مرگ آخرین راه فرار هست خیلی میگن در برابر سختی ها به مرگ پناه بردن بزدلی است و در مقابل بعضی ها رهایی از دنیای نا متجانس اطراف خودشون که حتی کوچکترین چیزی در موردشون درک نمی کنند.
این انتخاب خود آدم ها هست آدمی که به دنیا آمدنش به اختیار خودش نبوده اما رفتنش می تونه به اختیارش باشه! مهم این هست که توی اون لحظه آخر دلیلی که برای خودش داشته باشه دلیلی مهم باشه دلیلی با ارزش و نه احمقانه!
در مورد بهشتم که گفتید حقیقتش من نمی دونم آیا بهشتی هست یا نیست که در مورد رسیدن به اون از این طریق نظر بدم.
مهم این هست که انسان یک سرباز در میدان جنگه و باید تا آخرین لحظه بجنگه اما یک استثنا داریم سامورایی ها می گفتند مرگ شرافت از دست رفته بر می گرداند.

مصطفی دوشنبه 29 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 03:31 ق.ظ http://mostafa-sh.blogsky.com

اینم تقدیم به کسانی که میگن خودکشی یه واقعیته

آنکه دائم حوس سوختن من میکرد کاش می آمد و از دور من را تماشا میکرد

پرنده ی منزوی سه‌شنبه 1 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 07:07 ق.ظ http://www.saeed-y2k.blogfa.com

سلام ابجی سارا جون ....حالت خوبه ....سال نومبارک.............
شرمنده اگه نتونستم راهنمایی کنم
اخه خوب نبود اون چیزایی که می خواستی رو من اینجا بنویسم.گفتم یه موقع بد بشه اگه اجازه بدی من ای دی تو به ادلیستم اضافه کنم تا بتونیم راحت تر مشکل همو حل کنیم
واااااااااااااااای
اصلا داشت یادم میرفت اپیده شدم زود بیا
منتظرتم
بای

علی چهارشنبه 2 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 01:45 ق.ظ http://barakat.blogsky.com

منتظر پست سال نو ...

نمکپاش چهارشنبه 2 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 08:44 ق.ظ http://NAMAKPAASH.blogfa.com

ببخشید .نخواستم ناراحتت کنم.منظورم این بود که خودکشی حرمتش خیلی بالاتر از این حرفاس.نباید در موردش حرف زد بلکه فقط باید عمل کرد.بهرحال ما حرفای منو جدی نگیر.بازم ببخشید.
بازم میام.تو هم بیا.می بینمت...

علی چهارشنبه 2 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 05:36 ب.ظ http://www.ali-niceboy.blogfa.com

سلام
به ما هم سر بزن
" کاخ من "
با خود می گویم
باید از خاطره ام محو شود
آنکه با شعله ی قهر
دل من را سوزاند ، شادمانی را کشت ، عاشقی را ترساند .
عشق هم پر زد و رفت
و پس از پر زدنش
آشیانم را پاک می سازم از این خاکستر
و در آن می سازم کاخی از مهر و غرور
تا دگر هیچ کسی
نتواند با نگاهی آسان
خرد و ویرانه کند کاخ مرا

میثم یکشنبه 6 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 09:33 ق.ظ http://qi-net.blogfa.com

سلام ممنون که اومدی به سر زدی بازم بیا
-------------------------------questnet----------------------------

مچ مچ سه‌شنبه 23 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 06:39 ب.ظ

راستش اولین بارم بود اومدم وبلاگت،خیلی اتفاقی
سرگرم خوندن نوشته هات شدم-دیدم ارزش خوندن دارن آهنگی که انتخاب کردی اینقدر قشنگ بود وقتی به خودم اومدم که صورتم از گریه خیس بود-منو یاد خاطراتم انداختی خاطراتی که بگم تلخه بی انصافیه ولی تلخ شد نمیدونم باید تشکر کنم یا گلایه
به هرحال ممنون
همیشه بهت سر میزنم-بازم بنویس موفق باشی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد