آدمک ها

و من خسته تراز همیشه از جستجوی خویش آمده ام

آدمک ها

و من خسته تراز همیشه از جستجوی خویش آمده ام

گاهی مرا به نام کوچکم بخوان !


 

خرمشهر عزیزم امروز برایت می نویسم نه در روز آزادیت که برای من هر روز روز توست.مرا ببخش اگر در تو آه کشیده ام  اگر از هوایت و از آبت و اززمینهایت دلگیر شده ام .خرمشهر من دوستت دارم که هیچ جا جز تو برایم امن نبود و خاکت عجیب دامنگیر .خرمشهرم غمناک می شوی در یک روز  که تازه خیابانهایت خیابان می شوند وشلوغ.چقدر دلگیر می شوم مثل تو و چقدر زیبا می شوی در این روز کاش همیشه سوم خرداد بود و تو را می دیدم که می درخشی و باز نجیبی در تمام غم های زیر خاکت .خاکی امانتدار


 


 خیلی اتفاقی به وبلاگ علی صالحی بر خوردم،شاعری که شعراشو بی نهایت دوست دارم  ،به ارشیو وبشون هم رفتم و تمام پست هاشون رو خوندم و لذت بردم .برای شما هم چند تا از شعرهای کوتاهشون رو انتخاب کردم و می ذارم و می دونم شما هم خوشتون میاد

 

قهوه ای روشن، قهوه ای تیره   

قهوه ای روشن است چشمانت،

قهوه ای تیره نیز گاهی

انگار قهوه در شیر، کم شود یا زیاد ، تلخ ، بی شکر.

جز مادرم، کسی نسروده بود،

رنگی را که تو خواندی بر چشمانم و رفتی.

چیزی جوانه زد از همین دو جمله ات آن لحظه و بعد

تو نبودی دیگر و من

بی چشم و روشنی ماندم در تاریکی.

ایستادم

امٌا تکیه عمرم بر درخت تناوری بود که تو رویاندی.

به روز دست می سایم و نور می جویم.

به شب می آویزم و کبریت میزنم روبروی چشمانم

و می پرسم رنگشان را  از رهگذران،

تا بیابم کسی را که دوباره بگوید:

چشم های مژه سوخته ات،

انگار قهوه در شیر کم شود یا زیاد،

قهوه ای روشن، گاهی نیز تیره امٌا تلخ.



تلخ منم،

همچون چای سرد

که نگاهش کرده باشی ساعات طولانی و ننوشیده باشی.

تلخ منم؛

چای یخ

که هیچکس ندارد هوسش را.



تمام خشمم از جهان و

التهاب نفسم از گریه و

لرزش دستانم از زمان،

در آغوش تو پرپر می شود؛

تا فردا مهیٌای زخم های دوباره باشم.


آه آلزایمر عزیز!

دردهای هفتاد سالگی ام را،

کاش اکنون چاره بودی!



تا صد می توانستم بشمرم

ده تا ده تا و اشتباه،

و پناهگاه تو کمد بود و میز و صندلی های کهنه

که زود پیدا می شدی.

این روزها،

تمام ستاره های کهکشان را هم که بگردم،

جز تن های مبهم و نبودن تو،

چیزی نمی یابم.

کجا پنهان شده ای ؟


هر صبح، مصمٌم به نجات خویشیم

و شب، فرصت صبح فردا را ،

در آستین آلوده به خون و اشک، بهانه داریم

و نمی بینیم کنار هر بهانه شبانه

مرگ، پوزخندزنان، نشسته است.


نمی توانم صبور نباشم

برای رسیدن گیلاس چشمهایت.

بدمستی روزگارم از توست

که صبر هم تحملم را ندارد.


آغاز دیوانگی است

اینگونه که من میخواهم هر نفس بوسیدن چشمهایت را.

زاده شدنم مگر برای همین رسالت نبوده است؟



باور نداشتی

در دستهای کوچکت بگنجم.

حالا دیگر مشتت را ببند،

                خواهش میکنم!



به اسارت تن میدهم

به مرگ

چون آهویی که عاشق صیاد خود شود


ماه بود ،

تنها دکمه پیراهن بلند سیاه تو

که به دندان کندمش بی پروا ،

تا تشعشع عریانی ات ،

خواب برگیرد از چشم جهان و

خجل کند خورشید را.



من

با کدام ثانیه ی عُمرم ،

            قرارِ ملاقات داشته ام

                       که آفریده شده ام ؟


من فاتحِ جهانی ام در اندازه های یک دقیقه ،

بر نقشه ای سرخ و داغ ،

سرزمین باروری در جغرافیای چهره ات ،

وقتی می بوسمت .


 

نظرات 11 + ارسال نظر
حسین جمعه 11 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 01:09 ق.ظ http://silentsong.blogsky.com

سلام . .بلاگ خوبی داری خسته نباشی.
به منم سر بزن
فعلا.

میلاد جمعه 11 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 01:09 ق.ظ http://free-tools.blogsky.com/

سخن روز:

-سخن ها بزرگان و شاعران
-سخنان شاعر بزرگ فردوسی
-ضرب المثلهای معروف دنیا
-سخنان معصومین بزودی
-طنز روز بزودی


عکس آنلاین بزودی

این سیستم چیست؟

شاید خیلی از شما صاحبان سایت و مخصوصا وبلاگها دوست داشته باشید یک سری امکانات جالب در وبلاگ و یا سایت خود بگذارید که یکی از آن امکانات سخن روز میباشد که شامل سخن بزرگان ، سخن شاعران ، ضرب المثل های مختلف باشد که وبلاگ ترفند و آموزش رایگان برای شما یک سری از از این امکانات را برای شما وبمستر ها آماده کرده و در حال افزایش میباشد.

مزیت این سیستم چیست ؟

شما بدون نیاز به هیچ گونه برنامه نویسی و اطلاع داشتن از زبانهای برنامه نویسی و همچنین بدون نیاز به امکانات خاص سرور میتوانید سخنان بزرگان و شاعران و ضرب المثل های کشورهای مختلف را نمایش دهید. این کار حتی در وبلاگهای موجود در بلاگر ، پرشین بلاگ ، میهن بلاگ ، بلاگ اسکای ، بلاگ فا و ... و همچنین در سایتهای مانند Lycos ، NetFirms ، FreeServers و ... بدون هیچ مشکلی قابل استفاده میباشد.

میلاد از خرمشهر جمعه 11 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 11:33 ب.ظ

سلام سارا جان دوست عزیز خرمشهری

امیدوارم که لحظه لحظه ی زندگیت رو به دور از آه کشیدن های سرد اما سوزاننده بگذرونی

برام آف گذاشته بودی
راستش رو میگم که خوشحال شدم

آره درد یک نفر رو اعضای بدن می فهمن
حق با تویه

آخ ........
نمیخوام با اوضاع خورم حال تو رو هم مکدر کنم

پس به قوله جوونای خوش ..... بی خیال


راست می گی شعر های قشنگی داره
خوندمشون

اما سارا جان بهتر نبود آدرس وبلاگ رو هم می دادی تا ما هم سر بزنیم

میدونم که فراموش کردی اما تو پست بعدی جبران کن

منم صاحب وبلاگ بودم موقعی که ....... ول کن مال چند سال پیشه

مال همین بلاگفا هم هست شاید رفتم سراغش

راستی یه آدرس هم من بهت میدم برو مال یه بچه خرمشهری که شاعره

از دوستای خودمه شاید برات جالب باشه

www.aminashenab.blogfa.com

خوب رفع زحمت میکنم

اما باهام در تماس باش

من هم همیشه بهت سر میزنم

دوست عزیز لحظاتت پر خنده باد

میلاد

مصطفی یکشنبه 13 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 12:15 ق.ظ http://barma.blogfa.com

سلام سارا خانم
خیلی قشنگ نوشته بودی
همه تو اون روز میان میگن ما ۳خرداد این کارو کردیم و اون کارو انجام دادیم
همه ازشون تقدیر میکنن
براشون دست میزنن
بعد جایزه هاشونو میگیرن و می رن

بعد ما می مونیمو بی آبی و مشکلات
جنگ
جنگ تموم نشده
خرمشهر آزاد نشده

خرمشهر دوستت دارم و برای آزادیت برای آبادیت دعا می کنم


به منم سر بزن
اگه تونستس ایمیل بزن
موفق باشی

از تبار درد دوشنبه 14 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 11:49 ق.ظ http://www.tandis-tanhaee.blogsky.com

چه تاجی زدی بر سرم زندگی ؟
به غیر از مصیبت ؟ به جز بندگی
یه روزم اگه دل به شادی گذشت
چه شادی که با نا مرادی گذشت ؟
ندیدم بهاری ...محبت بیاری ...دلم غرق خون شد ...عجب روزگاری ....
نه یک خنده بر لب ...نه آسودم از خلق ...نه چشمم به درها منتظر بوده یک شب
پرسه های عاشقانه آپ شد ...

شیما سه‌شنبه 15 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 10:43 ق.ظ http://duet.persianblog.com

beautiful

حسین سه‌شنبه 15 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 12:54 ب.ظ http://silentsong.blogsky.com

سلام. خسته نباشی. مثل بقیه اوغات وبت خوبه.
موفق و پیروز باشی مثل خرمشهر
فعلا.

مصطفی چهارشنبه 16 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 08:47 ق.ظ http://barma.blogfa.com

سلام

من آدرس ایمیلتونو ندارم
بهم بدین که براتون بفرستم

مصطفی شنبه 19 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 12:27 ب.ظ http://barma.blogfa.com

چرا دیر به دیر میای؟

افسانه شنبه 19 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 02:07 ب.ظ http://www.dehkadeyeroya.blogsky.com

سلام
دهکده رویا بروز شد.
هر وقت آپ میکنی خبر بده

nima یکشنبه 26 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 03:44 ب.ظ

veblage ghashangi darid

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد